söndag 29 april 2012

Inlägg 500 firas med tävling

Jag tycker inte att jag bloggar särskilt ofta men just det här inlägget är nummer 500, och det är ju inte så illa pinkat ändå. Eftersom detta dessutom infaller i samband med att jag i morgon fyller 10 år som mamma - eller sonen helt enkelt 10 år beroende på hur man ser på det - tänkte jag fira med en liten tävling här på bloggen. 

När det gäller priset damp en hel låda med pocketversionen av Fatimas hand ner på trappan häromveckan, och vad kan väl vara mer passande än en spansk historisk roman som pris på denna blogg som på sitt egna sätt är en tjock spansk roman. 

Fatimas hand

Jag hade till och med tänkt lotta ut två ex varav det ena är reserverat för alla de utlandssvenskar som läser bloggen. Detta på grund av att jag aldrig hade börjat blogga om det inte var för att jag själv är utlandssvensk och för att jag vet hur glad man kan bli för en bok på svenska när man bor långt bort. Utlandssvenskarna får alltså två chanser att vinna. 

Kommentera, länka om ni vill och berätta om det så får ni ytterligare en lott i dragningen, som sker på fredag klockan 18:00. 

19 kommentarer:

  1. 10 år. DET är inte klokt. Jag minns ett kalas på första maj ... :-)

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Jag vill, jag vill, jag vill!! Jag får väl blogga också då, om än lite motvilligt.. Då får ju andra reda på tävlingen hehe ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag vill ocksa! En tjock bok pa svenska, underbart!! :)

      Hoppas ni far en trevlig födelsedag imorrn :)

      Radera
  3. Jag vill vinna en bok!! Dessutom kan jag få den nästa gång ni är här, då behöver du inte lägga ut något porto. ;)

    SvaraRadera
  4. Åhh jag vill vinna! :D Och jag kommer länka till tävlingen lite senare under kvällen! Så spännande :)

    SvaraRadera
  5. Den här Utlandssvenskan vill va med och tävla!!!! Och jag länkar till den på min blogg också! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag vill jàttegàrna vinna :) En bok pà svenska som kan vandra runt bland alla svenskor o San Remo.
    Maria

    SvaraRadera
  7. Jag vill!! Har du översatt den? Jag vet hur kul det e att fa svenska böcker men nu för tiden är jag "tvingad" att läsa pa spanska, sommarlovet e nära och da läser jag pa det sprak jag vill!!

    SvaraRadera
  8. Jag vill, jag vill, jag vill :D Jag brukar stoltsera med att min fina vän har översatt denna bok så fort den kommer på tal. En arbetskamrat till mig talade mycket varmt om "Katedralen vid havet". Även där framhöll jag vilka fina kontakter jag har ;). Inlägg på G!

    Många kramar

    SvaraRadera
  9. Jag är inte med och tävlar eftersom jag ju redan har den fina boken i min bokhylla :) Om du tycker det är ok kan jag tipsa om tävlingen på min blogg ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att det är okej, Vicky.

      Radera
  10. Åh, en bok på svenska! Bokhyllorna bakom mig (fulla med J:s böcker) ropar efter den! Jag är med och tävlar!

    SvaraRadera
  11. Oj jag hade missat tävlingen! Nu är jag ju inte utlandssvensk längre men det hade varit kul att vinna såklart :)

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid.